10.06.2015.
Riječ je o proizvodu koji, potaknut trendom starenja populacije u razvijenim zemljama svijeta i sve izraženijom orijentacijom društva na zdravi život, pokazuje iznadprosječne stope rasta na globalnom turističkom tržištu. S obzirom na značajne komparativne prednosti Hrvatske, poput kvalificiranog kadra i dobre reputacije zdravstvenih usluga, konkurentnih cijena, ali i blizine i dostupnosti s velikih emitivnih tržišta te opću turističku atraktivnost, moguće je ustvrditi da se radi i o proizvodu s visokim potencijalom rasta i u našoj zemlji.
Polazeći od aktualnog razvojnog trenutka hrvatskog turizma i tržišne pozicije zdravstvenog turizma, cilj Akcijskog plana je ponuditi cjelovitu platformu za sustavno i usuglašeno djelovanje Ministarstva turizma i Ministarstva zdravlja te ostalih dionika u javnom, privatnom i civilnom sektoru na razvoju zdravstvenog turizma u razdoblju do 2020. godine.
Strategija razvoja turizma RH i Nacionalna strategija razvoja zdravstva prepoznaju tri oblika zdravstvenog turizma:
- Wellness turizam – putovanje dijelom ili pretežito motivirano postizanjem tjelesne i duhovne ravnoteže kroz tretmane sa (medicinski) ili bez (holistički wellness) liječničkog nadzora; odvija se pretežito u hotelima i lječilištima;
- Lječilišni turizam – putovanje u cilju liječnički nadziranog korištenja prirodnih ljekovitih činitelja i postupaka fizikalne terapije radi očuvanja i unapređenja zdravlja; odvija se u lječilištima i specijalnim bolnicama;
- Medicinski turizam – putovanje radi ostvarivanja zdravstvene zaštite kroz medicinske zahvate ili tretmane (npr. kirurške, stomatološke, kozmetičke, psihijatrijske) uz usluge njege i oporavka; odvija se u medicinskim ordinacijama, klinikama i bolničkim ustanovama.
Hrvatska je dio jedne od najrazvijenijih regija zdravstvenog turizma u Europi. Istovremeno to znači da je okružena vrlo jakim konkurentima, uključujući susjedne Sloveniju i Mađarsku, blizu Austriju te, u širem okruženju, Poljsku, Češku, ali i Tursku. Sve su to zemlje koje u proteklih dvadesetak godina značajno ulažu u zdravstveni turizam, bilo kroz repozicioniranje termalnih lječilišta, inoviranjem wellnessa i, naročito, snažnom orijentacijom na medicinski turizam. Uvid u njihovu praksu ukazuje na prožimanje ponude medicine, wellnessa i rekreacije, podizanje kvalitete ponude kroz nove investicije, uključivo i korištenjem EU fondova, pridavanje velike pažnje kvaliteti usluga koju jamče certifikacija i stalna edukacija osoblja te ulaganje u intenzivnu promociju i prodaju kroz specijalizirane kanale.
Akcijski plan u cijelosti možete pogledati
OVDJE.
Izvor:
www.mint.hr